Suck

Jag var på biblioteket idag. Tänkte låna lite böcker. Som t.ex. The Host eller Breaking Dawn av Stephenie Meyer, Pojken i randig pyjamas (Som jag läste om i Matildas blogg och fick lust att läsa) av John Boyne, Ginnys rike av Philip Pullman, Hungerspelen av Suzanne Collins eller Markus Zusaks Boktjuven, men NEJ, alla böcker jag ville ha var antingen utlånade med så lång kö att jag skulle vara glad om jag fick dem till nästa jul eller så fanns de inte ens. Behöver jag ens säga att jag blev på ganska dåligt humör? Och det blev inte bättre.

Jag ville verkligen, verkligen verkligen läsa Breaking dawn (trots att jag redan läst den, jag vet, men den är ju så bra) så jag best'ämde mig för att köpa den (eller rättare sagt jag lyckades övertala mina föräldrar att köpa den åt mig) och då var den slut. På alla bokhandlar i stan! Inte ens English Bookshop  (min favoritbokhandel by the way) hade kvar den. På ett ställe fanns det tre exemplar av den svenska kvar, men jag ville ju ha den på engelska!

Till slut beställde jag den på adlibris i alla fall och har jag riktig, riktig tur hinner den komma innan jag återvänder till sommarstället (vilket betyder att jag antagligen kommer försvinna från bloggvärlden igen om några dar eftersom det är lite ont om datorer och internet-uppkoppling där, men oroa er inte, lite hinner jag skriva innan jag åker. Och se det positivt: ju längre jag är där, ju mer hinner jag läsa som jag kan skriva om sen).

Det var min dag. Hur var eran? Boktips, bloggtips, synpunkter, klagomål, förslag, varningar, frågor... Allt uppskattas, bara kommmentera!!!! Jag har bara fått en kommentar hittills (*snyft*), tack, Matilda! (Se, jag lyckades få med två länkar till din blogg i ett inlägg. Fantastisk, eller hur?)

Så, ha det gött nu och läs mycket!
//Sassa

Kommentarer
Postat av: Matilda

Helt fantastiskt! Varsågod för kommentaren! Nu får du en till.

Jag hoppas att du gillar Pojken i randig pyjamas. Den är riktigt bra.

2009-07-02 @ 16:12:30
URL: http://bokmatilda.blogspot.com
Postat av: Sassa

Tack! Ser verkligen fram emt att läsa den men har fortfarande inte lyckats få tag på den :( Tydligen är det fler än jag som tycker att den verkar bra.

2009-07-04 @ 21:16:02
URL: http://laslusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0