Sammanträffande?

Av någon anledning verkar jag läsa ovanligt mycket om andra världskriget just nu. Det började med Pojken i randig pyjamas av John Boyne och fortsatte med Boktjuven av Markus Zusak och sedan Vykort från ingenmansland av Aidan Chambers. När jag tänker efter var det inte så länge sen jag läste Michelle Magorians En liten kärlekssång heller (ska skriva om de här så fort jag hinner). Och igår det tittade jag på en deckare på TV som utspelade sig under, just det, andra världskriget (Foyle's War, svt 1).

En annan bok om  andra världskriget är Alan och Naomi av Myron Levoy, lite jobbig at ta sig igenom trots att den är så kort vill jag minnas men otroligt bra och sorglig.

Update: Jag glömde ju det viktigaste, att jag ,som jag redan nämnt, håller jag på att läsa Anne Franks dagbok, en av de viktigaste om inte den viktigaste skildringen av andra världskriget.

//Läslusen Sassa

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan även tipsa om Flickan i Auschwitz, Ninas resa och Tonåring i Hitlers dödsläger. Mycket bra böcker som jag läst. Se gärna på in blogg! Vi hörs!

2009-08-15 @ 13:59:38
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Sassa

Låter spännande, dem ska jag hålla utkik efter!

2009-08-16 @ 11:43:19
URL: http://laslusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0