Sammanfattning

Jag har kommit på att jag inte orkar/vill/hinner skriva om alla böcker jag läst i sommar, med presentation och bild och kommentarer så därför kommer här en sammanfattning:

Leaving Poppy av kate Cann En bra spök(aktig)historia på engelska (heter Hon släpper dig aldrig på svenska tror jag).

I'd tell you I love you but then I'd have to kill you av Ally Carter Helt okej flick-spion historia på engelska men inte så speciell.

The Sweet far thing av Libba Bray Tredje och sista delen i en fantasyserie som utspelar sig i slutet av 1800-talet. Otroligt bra. Första delen heter Ögat över månskäran på svenska och A great and terrible beauty på engelska.

Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lidbo Om anorexia. Otroligt bra och sorglig.

Ginnys rike av Philip Pullman Om att hitta sig själv. Ganska bra.

När du blundar tittar jag av Gunnar Ardelius Konstig men helt okej. Väldigt kort.

Flickan som var vacker i onödan av Janne Lundström Väldigt bra om en flicka i Afrika (men lite skum).

En liten chock av Johanna Lindbäck Mycket bra men lite orealistisk.

Innan jag dör av Jenny Downham Helt fantastisk och otroligt sorglig. Läs den!

Hela Sagan om klanen Otori av Lian Hearn Jättebra!

Pojken i randig pyjamas av John Boyne Väldigt bra men varning för sorgligt slut.

Angel av Cliff McNish Helt okej om skyddsänglar på engelska.

Vykort från ingenmansland av Aidan Chambers, författaren till "This is all". Väldigt bra, utspelar sig både i nutid och under andra världskriget. Lite förutsägbar ibland.

Princess Academy av Shannon Hale Helt okej om en påhittad värld på engelska.

Avalon High av Meg Cabot Bra men lite konstig. På engelska.

Anne Franks dagbok Fantastisk!

Jag minns inte varför jag älskar dig av Gabrielle Zevin Mycket bra. Läs gärna Någon annanstans av samma författare.

Vingar som bär av John Marsden Sista delen (snyft, snyft) i Marsdens Ellie-serie som är fortsättning på hans I morgon när kriget kom-serie (fråga mig inte varför de är två olika seier). Men hur som helst är de fantastiska allihopa.

Intet av Janne Teller Konstig och lite hemsk men bra.

Näktergalens sång av Stefan Casta Mycket bra och lite speciell.

Sådärja!

//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0