Föriftade äpplens klubb

Förgiftade äpplens klubb av Lily Archer

Förgiftade äpplens klubb
av Lily Archer

Den här boken handlar om tre väldigt olika tjejer, Reena, Alice och Molly som alla har varsinn elak styvmor. Som tur är träffar de varandra på internatskolan där de går och bestämmer sig för att göra något åt sina problem, de bildar Förgiftade äpplens klubb.

Jag trodde att den här boken kanske skulle vara lite barnslig för mig men det var den inte (kanske är det jag som är barnslig), den var väldigt bra och rolig. Skriven så att man verkligen känner med huvudpersonerna (deras styvmödrar är verkligen inga trevliga personer) och också känner igen sig. Dessutom var slutet en positiv överraskning, jag var lite orolig att det skulle vara antingen lite för perfekt eller ganska tråkigt men det var väldigt bra.

 Förgiftade äpplens klubb är kanske inte den bästa bok jag någonsin läst men den är helt klart värd att läsa.

//Läslusen Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0