Film

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om några filmer jag vill se (länkarna leder till trailers på youtube).

New Moon förstås när den kommer, fortsättningen på Twilight. Baserad på böckerna av Stephenie Meyer.

Harry Potter och halvblodsprinsen har jag inte sett än och är ju ett självklart val om jag ska på bio. Sjätte delen i serien baserad på böckerna av J.K. Rowling.

The proposal tycker jag verkar väldigt rolig.

Detsamma tycker jag om En shopaholics bekännelser. Baserad på boken av Sophie Kinsella som jag också gärna vill läsa.

Benjamin Buttons otroliga liv har jag hört mycket bra om.

Nu när jag läst boken (av John Boyne) vill jag gärna se Pojken i randig pyjamas.

Nick and Norah's infinite playlist
har jag läst att den ska vara väldigt bra. Men först vill jag läsa boken med samma namn av David Levithan och Rachel Cohn.

Och detsamma gäller Coraline, jag vill se filmen, men först vill jag läsa boken av Neil Gaiman.

Har ni några andra filmtips till mig? Och om ni sett någon av de här/ läst någon av böckerna, vad tyckte ni?

// "Filmlusen" Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0